ERASMUS PLUS PROJELERİMİZ

ERASMUS PLUS PROJELERİMİZ

 Aşağı Kirazca İlkokulu Müdürlüğü olarak 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı içerisinde başvuru yapılan ERASMUS PLUS projelerimiz;

 

1-      KA210-SCH - Small-scalepartnerships in schooleducation (KA210-SCH) 

2-      KA122-SCH - Short-termprojectsformobility of learnersandstaff in schooleducation (KA122-SCH)  okulumuz müdür yardımcısı Sezai POYRAZ'a ve proje ekibine teşekkür ederiz.


 

30.01.2024 49

AŞAĞI KİRAZCA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İÇİNDE BAŞVURUSU YAPILAN ERASMUS PLUS PROJELERİ 

1-      KA210-SCH - Small-scalepartnerships in schooleducation (KA210-SCH)

 Proje Başlığı:ProtecttheBiodiversty, Savethe Planet

Proje Özeti: Projemizin ana hedefi sürüdürlebilir çevre eğitimin kalitesini arttırarak iklim değişikliği ile mücadele etmektir. Özel amacı ise Dijital becerilerin kullanılarak biyoçeşitliliğin korunmasına katkı sunmaktır. Öğrencilerin biyoçeşitlilikokur yazarlığı konusunda bilgi ve farkındalılarını arttırmak. Kodlama, algoritmik ve analitik düşünce becerileri kazandırarak, bu becerileri iklim değişikliği ile mücadele etme konusunda projeler geliştirmeye teşvik etmek. İyi uygulama örneklerini transfer etmek.

Proje Faaliyetleri:Ulus ötesi ortakların işbirliği ile 4 adet faaliyet planlanmıştır. 1-Proje Başlangıç Toplantısı- Ocak 2024, 2- Öğrenme Öğretme Faaliyeti Biyoçeşitliliği korumak için kodlamaya başa, 3- Öğrenme Öğretme Faaliyeti (coodweek, codehour) Kasım 2024,). 2. Ulus ötesi proje toplantısı

Proje Beklenen Sonuçları:Projemiz sonunda öğrencilerin programlama dilleri ve bununla proje geliştirme becerilerini arttırmak, biyoçeşitlilikokur yazarlığı konusunda bilgi ve farkındalıklarını arttırmak. En az 5 seviyeli oyun yazmak. İklim değişikliği ile mücadelede personelin bilgi ve farkındalıklarını arttırmak, uluslararsı işbirlikleri geliştirmek. İyi uygulama örneklerini transfer ederek öğretim programına entegre edilmesine katkı sunmak.

   

2-      KA122-SCH - Short-termprojectsformobility of learnersandstaff in schooleducation (KA122-SCH) 

Proje Başlığı: Özel Eğitim Gönüllüsü Okul

Proje Özeti: OSB li öğrenci her 36 bireyde bir görülme sıklığı ile sürekli karşımıza çıkacak olan bir dezavantajlılıktır. Sakarya ilinde 1869, okulumuzda 1 OSB li öğrenci eğitim görmektedir. Okula hiç erişimi olmayan öğrencilerde mevcuttur. Personelimizin OSB li öğrenciler hakkında bilgi ve farkındalıklarının artması hem özel eğitimin kalitesini arttıracak hem de bu öğrencilerin potansiyellerinin ortaya çıkarılmasını sağlayarak okula uyumunu arttıracaktır. Okullaşma oranının artmasına ciddi katkı sunacaktır.Projemizin genel amacı Öğretmen ve eğitim yöneticilerinin eğitim ve kurslara katılımı ile Otizm Spektrum Bozukluğu hakkında bilgi ve farkındalıklarını arttırarak Özel Eğitimin kalitesini arttırmaktır.Özel amaçlar: OSB li öğrencilerin eğitim hakkında personelin bilgi ve farkındalıklarını arttırmak. Dezavantajlı bireylerin okullaşma oranını arttırmak. Ailelere destek ve rehberlik hizmeti vermek. OSB li öğrencilerin yeteneklerine uygun eğitim vererek başarılı birey olmalarını sağlamak.

Projenin beklenen sonuçları: Öğretmenlerimizin OSB li öğrenciler hakkında bilgi ve farkındalıkları arttı (BEP planı, ABA eğitim yaklaşımı, Öğrenci Profili). Velilerin okula aidiyet ve güven duyguları arttı. OSB li öğrencilerin okula erişimi ve okullaşma oranı arttı. Özel eğitimin kalitesi arttı. Kamuoyunda Otizmle ilgili bilgi ve farkındalıklar arttı. E twining projesi gerçekleştirildi. Yaygınlaştırma ve görünürlülük faaliyetleri tamamlanarak proje geniş bir çevreye ulaştırıldı. Proje iyi uygulama örnekleri arasına girdi.